قطع غیرمجاز چالش رویشگاه‌های سرخدار جنگل‌های شمال
نوشته شده توسط : hsi

رستمی تصریح کرد: رویشگاه های سرخدار در جنگل های شمال ایران به مثابه تاریخ زنده و سرپای این سرزمین به شمار می روند و از زمان های قدیم، عنوان سمبل ابدیت را به خود اختصاص داده اند اما متاسفانه با ناملایمات فراوانی همچون قطع غیرمجاز روبرو است.

حفاظت و حمایت جامع نیاز ضروری ذخیره‌گاهای جنگلی گلستان

به گزارش ایرنا ، جنگل های پونه آرام و افرا تخته در ارتفاعات جنوبی علی آباد کتول و ۶۰ کیلومتری گرگان با ارتفاع ۱۲۰۰ تا ۱۸۵۰ متر از سطح دریا قرار دارد، مساحت این مجموعه ۴۰۰ هکتار بوده که از توده های سوزنی برگ نادر است و به صورت خالص در ایران باقی مانده است.

حفاظت از ذخیره گاه های جنگلی به تاکید کارشناسان نیازمند عزم و اراده جدی تر مدیران ارشد کشور است تا با اختصاص اعتبارات مکفی این گنجینه های ارزشمند را به نسل های آینده برسانند.

وابستگی معیشتی جنگل‌نشینان به فعالیت‌های ناسازگار با حفاظت جنگل همانند دامداری، زراعت، تأمین سوخت و تغییرکاربری در کنار دغدغه های دیگری همچون نارسایی قوانین و مقررات مربوط و نبود ضمانت اجرایی قوانین موجود، نبود توجه به پیامدهای محیط زیستی و ناهماهنگی در اجرای طرح‌های توسعه‌ای در عرصه‌های جنگلی به ویژه  مناطق ذخیرگاه های ۱۵ گانه استان گلستان متغیرهایی هستند که به عنوان یک چالش پیش روی این گنج های ارزشمند قرار دارند.





:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 81
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: